Hur?

Har funderat en del på hur jag ska gå till väga. Givetvis blir det mycket motion, promenader, styrketräning och ridning är vad jag har tänkt mig. Har ju djuren som behöver motioneras, så det är ändå självklart!

Men funderar även på att börja simma, denna tanke kom tack vare min pojkvän. Då det är ganska påfrestande för en fet kropp att röra sig mycket ovan vattnet. Även tänkt på vattengympa då det fungerat mycket bra för mig förut.

Angående kosten lutar det åt GI, min mamma gick ner mycket med hjälp av denna kost innan hon blev sjuk. Den fungerade väldigt bra för mig, gick ner 8kg på två veckor. Men som sagt, utmaningen i GI ligger i att inte falla tillbaka till fällan kolhydrater.

Egentligen tycker jag att jag är ganska tragisk, jag vet precis allt om hur man ska äta och röra på sig. Men man är ju bara mänsklig själv, hoppas dock att  nu när jag känner mig så motiverad att jag ska lyckas!

Sen måste jag ju också tänka på min sjukdom, jag är njursjuk och tänker inte misshandla njurarna med nån konstig extremdiet. Nä, här ska det bli förändring som räcker långsiktigt!


Permalink Tankar Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback